Десислава Димитрова: Представям си бъдещето без матури в четвърти и десети клас

Десислава Димитрова: Представям си бъдещето без матури в четвърти и десети клас
8 март, 2022

👋 Здравейте, аз съм Георги и добре дошли в ✨ безплатния блог ✨ на Научи.бг. Всеки месец ние от Научи.бг отговаряме на читателски въпроси за наука, видове обучения и всичко свързано с образование.



8 март е празник, който съвсем естествено ни провокира да обърнем поглед към постиженията на нежния пол. Използваме случая да ви срещнем с една дама, за която професията учител е истинско призвание.

Десислава Димитрова.png Десислава Димитрова е Старши учител по информатика и информационни технологии в училище “Св. Св. Кирил и Методий”, град Велинград. Тя е и сред спечелилите награда от конкурса на БАИТ “Дигитални новатори в образованието”, в категория “Технологични иновации”. Носител е на няколко престижни награди, сред които три пъти „Учител на годината“.

В своя педагогически подход тя залага на приятелската среда за работа, което според нея помага за пълното разгъване на потенциала на учениците. Често в уроците си използва свои видеа и практически задачи, които помагат на децата извън училище.

В интервю за Научи.бг тя разказва как протичат часовете ѝ и споделя редица интересни факти и мисли:

Г-жо Димитрова, в кое училище сте учили?

ОУ „Христо Ботев" гр. Велинград и ПГИТ „Алеко Константинов" гр. Велинград.

Кой беше любимият Ви предмет в училище?

Математика.

Защо учим математика в училище?

Защото математиката развива интелектуалните способности, уменията за анализ и обобщения, както и абстрактното мислене и способността да се развиват концепции.

Кои са трите причини да преподавате?

На първо място, това е безкрайната любов, която получавам от децата. Следват резултатите, които постигам и благодарностите, които получавам. Не на последно място е влиянието, което оказвам  върху  моите  ученици.

Кого считате за свой модел на подражание?

Моята майка.

Опишете накратко как протича един час при Вас.

Моят час по математика винаги започва с поздрав, придружен от усмивка. Решаването  на задачи невинаги е лесно и приятно занимание за децата и затова трябва да се  създаде приятна и спокойна атмосфера.

Преговаряме стария материал и започваме с теория от новия и завършваме с  практическо  приложение  на задачите.

Как си представяте образованието в България след 10 години?

Представям си  една съвсем  нова система на преподаване в часовете, насочена  главно към практическо приложение на наученото, все повече отворена към комуникация с  чуждестранни училища. Ангажираност на децата в екипи и групи. Без матури в  четвърти и десети клас, напълно излишни и стресиращи за децата. Запазване само като вход за гимназии и университети матурите в 7 и 12 клас. Пренаписани нови учебници, защото има много ненужни и неверни неща.

Изцяло преработени учебни планове, за да се създаде възможност на децата свободно да се изразяват. По този начин ще се развие логично мислене, креативността и иновациите.

Има ли специфики при онлайн обучението, с които се сблъскахте и за които не бяхте подготвени?

Няма такива специфики. За мен онлайн обучението беше успешно. Моите ученици разработиха много проекти и даже спечелиха награди. Ученолюбивите и съвестни деца взимат еднакво участие както в присъствена така и в дистанционна среда.

Какво е мнението Ви за работата с платформата на Nauchi.bg?

Платформата е изключително добра и гъвкава. Чрез нея аз преподавам уроци на деца от цяла България, което допълнително ме удовлетворява.

Кои са Вашите любими книги и филми?

„Тунел през въздуха" на У. Д. ГАН. Харесвам българските филми от миналото време: „Осъдени души" , „Вчера", „Най-добрият човек, когото познавам!" и т.н.

Споделете любимата си хитринка (tips & tricks) по Вашия предмет.

Една от моите хитринки е за по-лесно запомняне на формули.  Трудно е да се запомнят всички неща по математика. Решението са малки картончета, на които са написани формулите, без излишни обяснения.

Друга хитринка е да се научат да правят връзка между примерите в урока и другите  предмети, които се изучават в училище. По този начин асоциативното мислене им  дава пълна свобода да измислят нещо, което по някакъв начин е свързано с темата и  което трябва да научат.